Hoe bereik je middelbareschool-leerlingen die dreigen te blijven zitten? Tijd voor Helderheid bedacht een prikkelende Facebook-campagne. Met geestige mini-advertenties werden leerlingen in Den Haag opgeroepen om zittenblijvers in hun omgeving te attenderen op Vakantieschool van Huiswerkbegeleider leer-Kracht. Tijd voor Helderheid bedacht daarnaast ook de pay-off, het concept voor de website en schreef alle crossmediale teksten voor leer-Kracht.

Waarom?

Hoe?

Wat?

Wij

Cosmofix, de industriële secondenlijm voor consumenten, leidde jarenlang een bestaan in de schaduw van bekende merken als Secondelijm van Pattex. Tijd voor Helderheid gaf het merk een frisse make-over compleet met logo, een nieuwe verpakking, een webshop, een valentijnsactie en kraakheldere advertenties. De omzet groeit inmiddels gestaag.

Cosmofix

PointGroup, een adviesbureau voor informatiebeveiliging, zocht een manier om de software van Voltage SecureMail™ eenvoudiger aan de man te brengen. Ons antwoord: IkMailVeilig.nl. Met deze website kan PointGroup in 1 oog opslag helder maken wat Voltage SecureMail™ is en kan.

Graydon, kredietbeoordelaar van bedrijven, gaat social. Met OpenCompanies.nl combineert het bedrijf haar eigen geverifieerde informatie met ratings afkomstig van u en ons. Tijd voor Helderheid schreef het script en maakte het storyboard voor de promofilm.

Avaq, aanbieder van integrale veiligheid, was op zoek naar een nieuw verhaal. Wij leerden de organisatie kennen als een discreet operend en proportioneel handelend familiebedrijf. De pay-off die we introduceerden (‘Samen bouwen aan vertrouwen’) staat haaks op wat gebruikelijk is in de branche en gaf het bedrijf nieuwe energie. Een medewerker die daags na onze presentatie het nieuwe Avaq-verhaal gebruikte, haalde direct een dikke opdracht binnen bij een van ’s lands grootste  onderwijsinstellingen. Op basis van het bestaande logo ontwierpen we een compleet nieuwe website met het positieve verhaal. Daarnaast bedenken we geregeld nieuwe beursconcepten, mailings en deelbare content.

Hoe laat je als ontwikkelaar van maatwerk software zien dat je anders bent dan je concurrentie? We legden de directie van Ambrero het vuur aan de schenen en ontdekten dat zij het leven van mensen makkelijker willen maken. In alle communicatie die wij sindsdien voor hen maken, zetten wij de mens die de ruimte krijgt om zijn vak uite te oefenen op de voorgrond. We bedachten de pay-off “De menselijke maat”, maakten advertenties voor landelijke dagbladen, ontwikkelden content, schreven blogs, artikelen en nieuwsbrieven. En we maakten natuurlijk filmpjes die onderstrepen dat mensen eindelijk weer kunnen doen wat ze leuk vinden.

Lundia kennen we van de stellingkasten. Maar Lundia maakt tegenwoordig ook deuren en vloeren, te koop in de Gamma en Karwei. Op basis van deze hernieuwde propositie herladen we Lundia als een speels merk in een stijl die we consequent doorvoeren voor de verschillende productlijnen, advertenties, de website, verpakkingen en - welja waarom ook niet - de vrachtwagens.

Advertenties

Als merk wil ASR zich onderscheiden als de persoonlijke verzekeraar. De reclamespotjes van Y&R gaven daarvoor een briljante voorzet. Maar het bewijs zit natuurlijk in het klantcontact zelf. Hoe vertaal je dan die sympathieke toon van de reclames naar een brief of e-mail? Tijd voor Helderheid herschreef de ASR Schrijfwijzer tot een praktische gids die ASR-medewerkers inspireert met voorbeelden en handige schrijftips.

Na het spectaculaire succes van de Ditzo-zorgverzekeringintroductie met de John de Wolf ging Ditzo van 0 in 2011 naar 110.000 polishouders in 2012. Een prachtig resultaat dat men graag wilde herhalen. Daarvoor werd voor 2013 onder andere een e-mail teasercampagne opgetuigd om deze nieuwe klanten te behouden en potentiële overstappers over te halen. Op basis van Ditzo’s usp’s en demografische gegevens schreef Tijd voor Helderheid de doelgroepspecifieke nieuwsbrieven, e-mails, persoonlijke landingspagina’s en funnelteksten voor op de website.

In het rode, Afrikaanse zand tekenden de oprichters hun eerste ontwerp voor een bamboe stadsfiets: de BlackStar. Tijd voor Helderheid hielp hen met hun merkstrategie. Het werd een stoer merk dat zichzelf niet al te serieus neemt. Vervolgens maakten we met veel plezier hun logo, flyers, b2b-brochures en website. Leuk genoeg, dat ze een eigen leven zijn gaan leiden.

Ook de aannemersbranche moet innoveren. En De Combi doet dat. Als grote landelijke aannemer voeren zij veel onderhoudswerk uit in opdracht van woningbouwcorporaties en hun huurders. En om alle processen beter op elkaar te kunnen afstemmen rust De Combi zijn mensen uit met een tablet. Maar hoe maak je woningbouwcorporaties helder wat daar de voordelen van zijn? Wij maakten dit filmpje voor ze.

Hoe laat je de persoonlijk betrokken aanpak van een makelaar zien? Voor de website van Quist makelaardij ontwikkelden we een filmpje die deze aanpak benadrukt.

Voor het Amsterdams octrooibureau ontwikkelden we een passend logo en een aantal ideeën die ook terugkomen op de website. Los moesten deze ideeën ook gebruikt kunnen worden voor advertenties of sponsoringactiviteiten.

Amsterdams Octrooi bureau

NRP media regelt voor dertien regionale dagbladen inkomsten uit landelijke advertenties. Door een grote interne verandering voldeed de oude positionering niet meer. Het werd tijd voor helderheid. In een strategische sessie gingen we met hen op zoek naar een nieuw merkfundament. Met de gemaakte keuzes konden wij aan de slag. Een merkboek en een nieuwe communicatiestrategie was het resultaat. Op basis van hun nieuwe positionering bedachten wij ook de nieuwe pay off. En die moest natuurlijk wereldkundig gemaakt worden. Een DM-actie met 800 rugkrabbers did the trick.

"Wij hebben Thomas en Oene ingehuurd om de positionering van NRP media onder de loep te nemen. Het is tijd voor helderheid kwam met een heldere positionering en een passende pay off. Niet alleen het resultaat, maar ook het proces ernaartoe blonk uit in structuur, duidelijkheid, en onverwachte invalshoeken. Een prettige manier van werken."

Niels Kleverlaan

Manager marketing services

Thomas

06 412 132 67

Oene

06 28 24 91 72

Bel met

de chefs

leuk

Enthousiast?

Het is tijd voor helderheid  |  Waarom?   |  Hoe?  |  Wat?  |  Wij

info@hetistijdvoorhelderheid.nl Emmastraat 36-b 1211NH Hilversum kvk nr.: 34362062 tel: +31 6 412 132 67 algemene voorwaarden